اخبار تکنولوژی

انویدیا کد منبع PhysX و Flow را به طور رسمی در دسترس عموم قرار داد

انویدیا کد منبع PhysX و Flow را به طور رسمی در دسترس عموم قرار داد
۱۴ بازدید

اوایل این ماه، انویدیا اعلام کرد که کد منبع GPU برای SDK PhysX اکنون به‌صورت متن‌باز در دسترس است. پیش از این، هرچند SDK PhysX در سال ۲۰۱۸ تحت مجوز BSD-3 منتشر شده بود، اما سورس کد هسته شبیه‌سازی GPU در آن گنجانده نشده بود.

انتشار جدید دسترسی به بیش از ۵۰۰ هسته CUDA را فراهم می‌آورد که ویژگی‌هایی مانند دینامیک اجسام صلب، شبیه‌سازی مایعات و اشیاء تغییر شکل‌پذیر را ممکن می‌سازد. هدف انویدیا از این انتشار، پشتیبانی از یادگیری، آزمایش و توسعه در داخل جامعه فناوری است.

علاوه بر این، انویدیا پیاده‌سازی شیدر محاسبات GPU برای SDK Flow خود را نیز به‌صورت متن‌باز منتشر کرده است. این کتابخانه شبیه‌سازی مایعات مبتنی بر شبکه‌های پراکنده و زمان واقعی است که به توسعه‌دهندگان منابع بیشتری برای پروژه‌های مدل‌سازی و شبیه‌سازی مایعات ارائه خواهد داد.

با انتشار این منابع، هدف انویدیا تشویق همکاری و نوآوری در محاسبات و شبیه‌سازی تسریع‌شده توسط GPU است. اکنون توسعه‌دهندگان و محققان ابزارهای بیشتری در اختیار دارند تا مرزهای ممکن در این حوزه‌ها را گسترش دهند.

 

آدام موراوانسکی، مدیر ارشد فناوری شبیه‌سازی در انویدیا، نوشت:

از زمان انتشار SDK PhysX نسخه ۴.۰ در دسامبر ۲۰۱۸، انویدیا PhysX را تحت مجوز BSD-3 به‌صورت متن‌باز در دسترس قرار داده بود — با یک استثنای مهم: کد منبع هسته شبیه‌سازی GPU در آن گنجانده نشده بود.

اما این امروز تغییر می‌کند.

ما خوشحالیم که اعلام کنیم آخرین به‌روزرسانی SDK PhysX اکنون شامل تمام سورس کد GPU است که به‌طور کامل تحت مجوز BSD-3 قرار دارد!

با بیش از ۵۰۰ هسته CUDA که ویژگی‌هایی مانند دینامیک اجسام صلب، شبیه‌سازی مایعات و اشیاء تغییر شکل‌پذیر را فراهم می‌آورد، GPU PhysX یکی از پیشرفته‌ترین کاربردهای شبیه‌سازی زمان واقعی در برنامه‌نویسی CUDA و GPU است. امیدواریم این انتشار منبعی ارزشمند برای یادگیری، آزمایش و توسعه در سراسر جامعه باشد.

علاوه بر این، پیاده‌سازی کامل شیدر محاسبات GPU برای Flow SDK، کتابخانه شبیه‌سازی مایعات مبتنی بر شبکه پراکنده و زمان واقعی ما، نیز به‌صورت متن‌باز در دسترس قرار گرفته است.

بی‌صبرانه منتظریم ببینیم شما با این منابع چه پروژه‌هایی خواهید ساخت.

 

برای کسانی که با آن آشنا نیستند، PhysX انویدیا که ابتدا توسط NovodeX توسعه یافته است، یک موتور شبیه‌سازی فیزیک زمان واقعی است که برای ایجاد حرکات و تعاملات واقعی در برنامه‌هایی مانند بازی‌ها و رباتیک استفاده می‌شود. این موتور وظیفه پردازش دینامیک اجسام صلب، اشیاء تغییر شکل‌پذیر و شبیه‌سازی مایعات را بر عهده دارد. از سوی دیگر، Flow که آن هم توسط انویدیا توسعه یافته است، یک کتابخانه تخصصی برای شبیه‌سازی مایعات و گازها با استفاده از شبکه‌های پراکنده است. این دو ابزار مکمل یکدیگر در شبیه‌سازی پدیده‌های فیزیکی هستند، به‌طوری‌که Flow بر مایعات و گازها تمرکز دارد، در حالی که PhysX دامنه وسیع‌تری از جمله دینامیک اجسام صلب و اشیاء را پوشش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *